Ratkaisut
Työkalu
Tietoa
Yhteys
Kirjaudu

VERKKOKAUPAN JA -SIVUston SAUMATON INTEGRAATIO

Suomalainen Vogue-lehdessäkin esitelty, miehille suunnattu vaatemerkki FRENN valitsi verkkosivujen julkaisualustakseen Kamppissaitti-järjestelmän. FRENN alkoi suunnitella verkkokauppaa pian verkkosivujen avaamisen jälkeen. FRENN halusi säilyttää Kamppissaitin intuitiiviset verkkojulkaisutyökalut ja verkkokaupan tuli sisältää tarvittavat ominaisuudet, kuten varaston hallinnan ja tuotevariaatiot. Sopivaksi verkkokauppajärjestelmäksi osoittautui suomalainen MyCashflow-verkkokauppa.
 
Haasteena oli niin visuaalisesti, kuin toiminnallisestikin integroida verkkokauppa osaksi verkkosivuja, säilyttäen täysin responsiivisen kokonaisuuden. Sivuilla vierailija ei saisi huomata, milloin ollaan minkäkin järjestelmän puolella. Päädyimme iframe-toteutukseen, jossa responsiivisuuden aikaansaaminen vaati runsaasti kehitystyötä.
 
Valmiiden verkkokauppojen käytön haaste on usein se, ettei järjestelmästä tulevaa HTML-koodia voi muokata, kuin tiettyyn pisteeseen asti. Tästä johtuu, että kaupat ovat ulkoasultaan ja rakenteeltaan usein toistensa kaltaisia. FRENN on visuaalinen yritys ja sitä pyörittävät Suomen huippumuotoilijat, joten kauppanäkymien ulkoasun vaatimustaso on korkealla. Monet verkkokaupan näkymät eivät sopineet sellaisenaan yritysilmeeseen, vaan näkymiä muokataan lennosta ohjelmoinnin keinoin ennen näkymien avautumista vierailijalle.
 
Lopputulos on tyylikäs FRENN:in näköinen kokonaisuus, jossa shop on osana muuta sivustoa. FRENN:in työntekijät hallinnoivat tätä kokonaisuutta parhailla mahdollisilla työkaluilla. Vierailijoille tarjotaan moderni muotielämys, hyvä käyttökokemus ja mahdollisuus ostaa suosikkituotteet verkossa. Sivusto mukautuu ominaisesti kännykän, tabletin ja tietokoneen näytölle.

Katso tästä miltä FRENN:in verkkosivut näyttävät